zdjęcia produktowe

Z pewnością spotkałeś się ze stwierdzeniem, że produkt kupuje się oczami. Jest w tym sporo prawdy, ponieważ duża część ludzkiej populacji to wzrokowcy, którzy są podatni na walory wizualne. Właśnie dlatego firmy na całym świecie stawiają na pokazanie przedmiotów oraz usług w taki sposób, by już od pierwszego spojrzenia wyglądały zachęcająco.

01

Fotografie izolowane

Izolowane zdjęcia najczęściej na białym tle wykonuje się zazwyczaj na specjalnym stole. Poprzez właściwe ułożenie świateł następuje usunięcie cieni, co wywołuje wrażenie, jakby produkt unosił się w powietrzu. Niektóre produkty fotografuje się natomiast na tle o różnych odcieniach szarości – ważne jest tutaj odpowiednie przygotowanie produktu, ustawienie lamp i ekspozycja, tak, by na zdjęciu uchwycić jego najlepsze cechy.

02

Zdjęcia odzieży typu „duch”

Są to zdjęcia produktu bez udziału modela stosowane najczęściej do fotografowania odzieży. Przestrzenne fotografie sprawiająże lepiej można wyobrazić sobie przedmiot w codziennym użytku, idealnie odzwierciedlają ubranie, jego fason oraz pozostałe cechy charakterystyczne. Doskonale oddają formęukazując w sposób, który wzbudzi na tyle zaufanie klienta, że dokona on zakupu bez wcześniejszego dotknięcia produktu. W połączeniu z kilkoma zdjęciami trafnie wybranych szczegółów takich jak struktura materiału, dekoracyjna aplikacja czy detal ukazujący funkcjonalność ubrania, pozwalają mieć wyobrażenie namacalnego produktu.

03

Lookbook

Są to zdjęcia prezentujące odzież na modelu. Najczęściej powstają w studiu na gładkim tle. Celem sesji zdjęciowej do lookbooka jest zaprezentowanie kolekcji na modelu lub modelce w taki sposób, by pokazać potencjalnemu odbiorcy, jak wygląda dana rzecz. Najlepszy rezultat osiągniemy wykonując zdjęcia całej sylwetki zarówno z przodu, jak i z tyłu.

04

Zdjęcia reklamowe

Przedstawiają produkt w precyzyjnie zaaranżowanej przestrzeni. Poza przedstawieniem samego produktu ichzadaniem jest również zaprezentowanie odbiorcy konkretnego stylu. Reklama za pomocą zdjęcia ma przede wszystkim promować dany produkt, czy usługę. Zdjęcia mają wpływać na odbiorcę i zachęcać go do skorzystania z oferty, która dane zdjęcia przedstawia

05

Fotografia Kulinarna

Mówi się, że jedzenie musi dobrze smakować, a nie wyglądać. Nic bardziej mylnego. Właściciele restauracji, firm produkujących żywność i sklepów spożywczych oraz kucharze-blogerzy wiedzą, że zanim
zdecydujemy na pierwszy gryz, posiłek powinniśmy pożreć wzrokiem. Katalogi sklepów spożywczych, książki kucharskie, publikacje z przepisami na potrawy, blogi czy sklepy internetowe… fotografia
kulinarna odgrywa bardzo ważną rolę, ważne jest zatem, by była ona wykonana profesjonalnie.